این مقاله را به اشتراک بگذارید
فولکسواگن و بوش می خواهند فرآیندهای تولید سلول های باتری را صنعتی کنند. گروه فولکسواگن و بوش اعلام کردند که یک یادداشت تفاهم به منظور تولید سلول های باتری و تجهیزات مختلف آن در اروپا امضا کردهاند. ایده اصلی این تفاهم نامه این است که یک شرکت جدید ایجاد شود تا سیستمهای تولید باتری یکپارچه و همچنین پشتیبانی را برای تولید سلولهای باتری تامین کنند.گروه فولکسواگن استراتژی خود را بر توسعه باتری در مقیاس بالا قرار داده است. براین اساس همکاری با چند شرکت در دستور کار این شرکت قرار گرفته و تولید سلولهای یکپارچه در شش گیگافکتوری در اروپا هدف اصلی شرکت فولکسواگن است. براین اساس گروه فولکسواگن برای جاه طلبیهای مرتبط با باتریهای خود به یک شرکت تولیدی قدرتمند نیاز دارد. براساس برآوردها تنها در اروپا، تقاضای کل صنعت برای باتری تا سال 2030 به 700 گیگاوات-ساعت در سال خواهد رسید.
هدف دو شرکت بوش و فولکسواگن از این تفاهم نامه هدایت هزینه و فناوری برای تولید گسترده باتریهای پیشرفته و پایدار است. برای هر دو شریک، این اتحاد گامی بیشتر بهسوی ایفای نقشهای پیشرو در دنیای حملونقل الکترونیکی است. این همکاری از حوزههای تخصصی تکمیلی بهره میگیرد. فولکسواگن یک خودروساز موفق در مقیاس بزرگ است و بوش سازنده بزرگ سلول باتری، دانش بسیار خوبی در اتوماسیون کارخانه و یکپارچه سازی سیستمها دارد.
تاسیس شرکت جدید در سال جاری
براساس گفته مدیران دو شرکت درصورتی که بوش و فولکسواگن درمورد جزئیات این تجارت به توافق برسند، شرکت جدید تا پایان سال جاری تاسیس میشود. توماس اشمال، عضو هیات مدیره و مدیرعامل قطعات گروه فولکسواگن میگوید اروپا این شانس را دارد که در سالهای آینده به یک نیروگاه باتری جهانی تبدیل شود. برای تمام جنبههای تولید باتری از جمله تجهیزات گیگاکارخانههای جدید، تقاضای قوی و رو به رشدی وجود دارد. فولکسواگن و بوش فرصتهایی را برای توسعه و شکل دادن به این صنعت جدید چند میلیارد یورویی در اروپا کشف خواهند کرد و تصمیم ما برای مشارکت فعال درادغام عمودی زنجیره ارزش باتریسازی است که سود قابل توجهی را به همراه خواهد داشت. تلاش برای ایجاد یک زنجیره تامین کاملا محلی اروپایی به طور قطع، یک فرصت نادر در تاریخ کسب و کار است.»
فرایند تولید صنتی سلول های باتری با توجه به نیاز روزافزون صنعت خودروسازی
رولف نایورک، عضو هیات مدیره Robert Bosch و رئیس هیات اجرایی Bosch Rexroth نیز دراینباره میگوید: ما همراه با فولکسواگن به دنبال راهی برای صنعتی کردن فرآیندهای تولید سلولهای باتری با تجهیزات استاندارد هستیم و بهترین پیش نیازها را برای این کار داریم. بوش نه تنها بزرگ ترین تامین کننده خودرو در جهان است، بلکه یکی از تامین کنندگان پیشرو تجهیزات کارخانه است. ما میدانیم که فناوری باتری چگونه کار میکند و میدانیم که چگونه آن را تولید کنیم. ما با بیش از 135 سال تجربه خودروسازی و تخصص اثبات شده خود در صنعتیسازی، میخواهیم به تقاضای روزافزون باتری پاسخ دهیم و درنهایت صنعت اروپا پتانسیل تبدیل شدن به یک محرک فناوری برای دگرگونی اکولوژیکی اقتصادی را دارد.»