این مقاله را به اشتراک بگذارید
مارانلو، ایتالیا، 16 ژوئن ( به نقل از خبرگزاری رویترز) – این خودروساز لوکس روز پنجشنبه به سرمایه گذاران خود گفت که مدل های الکتریکی و هیبریدی باید 80 درصد از فروش فراری را تا سال 2030 تشکیل دهند و متعهد شدند که خودروهای “حتی منحصربفردتر” تولید کنند. زیرا باعث تغییر ارزشمندی به سمت رانندگی با آلایندگی صفر می شود. جان الکان، رئیس شرکت هنگام رونمایی از طرح تجاری جدید خود گفت: هر کاری که ما انجام میدهیم همیشه بر متمایز بودن فراری بودن متمرکز است. « حرکت به سمت خودروهای الکتریکی و هیبریدی به ما این امکان را میدهد که خودروهای منحصربه فردتری بسازیم.
بندتو ویگنا، مدیر اجرایی، هنگام رونمایی از طرح تجاری جدید فراری گفت: ما معتقدیم که می توانیم از موتور الکتریکی برای بهبود عملکرد خودروهای خود استفاده کنیم.
مانند دیگر خودروسازان اسپورت، چالش فراری فراتر از سرمایهگذاری در مدلهای الکتریکی برای ارائه عملکرد قابل مقایسه با خودروهای احتراقی است. باتریهای خودروهای الکتریکی (EV) امروزی نمیتوانند با قدرت پایدار خودروهای اسپرت موتور احتراقی برابری کنند. فراری نیز مانند رقبای خود، یک تجربه احساسی را به مشتریان ثروتمند می فروشد که بر غرش موتورهای قدرتمند خود متمرکز است.
بخوانید: تفاوت خودروهای الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی
ویگنا برنامه های این خودروساز ایتالیایی برای عرضه اولین مدل برقی خود را در سال 2025 تایید کرد و فراری اعلام کرد که 15 مدل جدید را از سال 2023 تا 2026 روانه بازار خواهد کرد.
وی گفت : این شرکت انتظار دارد خودروهای تمام الکتریکی 5 درصد از فروش را در سال 2025 و 40 درصد در سال 2030 را تشکیل دهند. مدل های هیبریدی باید از 20 درصد در سال 2021 به 55 درصد از فروش در سال 2025 افزایش یابد، قبل از اینکه در سال 2030 به 40 درصد کاهش یابد.
ویگنا گفت فراری موتورهای الکتریکی، اینورترها و ماژولهای باتری خود را برای مدلهای الکتریکی خود در خط مونتاژ جدید در کارخانه خود در مارانلو، ایتالیا توسعه و خواهد ساخت، در حالی که قطعات غیر حیاتی را به شرکای خود واگذار خواهد کرد.
وی گفت که این خودروساز در حال همکاری با سازندگان باتری برای تحقیق در مورد نسل بعدی باتری های حالت جامد است که می تواند انرژی بیشتری نسبت به باتری های معمولی امروزی برای مدل های الکتریکی خود ذخیره کند. بر اساس برآوردهای این صنعت، خودروسازان بزرگ در مواجهه با ممنوعیت های قریب الوقوع خودروهای سوخت فسیلی در اروپا و چین، متعهد شده اند که تا سال 2025 بیش از 250 میلیارد دلار برای تغییر مسیر به سمت برقی شدن هزینه کنند. فراری گفت که انتظار دارد تا سال 2026، 4.4 میلیارد یورو (4.58 میلیارد دلار) سرمایه گذاری کند که بیشتر آن در توسعه محصول است، در حالی که EBITDA (درآمد اصلی) تا آن سال 2.5-2.7 میلیارد یورو خواهد بود. دستورالعمل فعلی فراری برای سال 2022 برای EBITDA تعدیل شده 1.65-1.70 میلیارد یورو است.
ویگنا گفت فراری موتورهای الکتریکی، اینورترها و ماژولهای باتری خود را برای مدلهای الکتریکی خود در خط مونتاژ جدید در کارخانه خود در مارانلو، ایتالیا توسعه و خواهد ساخت، در حالی که قطعات غیر هستهای را به شرکای خود واگذار خواهد کرد. وی گفت که این خودروساز در حال همکاری با سازندگان باتری برای تحقیق در مورد نسل بعدی باتری های حالت جامد است که می تواند انرژی بیشتری نسبت به باتری های معمولی امروزی برای مدل های الکتریکی خود ذخیره کند.
بر اساس برآوردهای این صنعت، خودروسازان بزرگ در مواجهه با ممنوعیت های قریب الوقوع خودروهای سوخت فسیلی در اروپا و چین، متعهد شده اند که تا سال 2025 بیش از 250 میلیارد دلار برای تغییر مسیر به سمت برقی شدن هزینه کنند.
بخوانید: عرضه خودروهای بنزینی و دیزلی از سال ۲۰۳۵ در اتحادیه اروپا ممنوع میشود.